Differences
This shows you the differences between two versions of the page.
Both sides previous revision Previous revision Next revision | Previous revision Next revision Both sides next revision | ||
projekty:zlata_a_cervena [2018/02/22 11:47] annagruskova |
projekty:zlata_a_cervena [2020/06/18 01:22] annagruskova |
||
---|---|---|---|
Line 1: | Line 1: | ||
- | ====== Zlatá a červená. Gwerkovci (2018-2019) ====== | + | ====== Zlatá a červená. Gwerkovci (2018-2020) ====== |
- | Vizuálna báseň o láske a smrti v Banskej Štiavnici. | + | Filmová báseň o láske a smrti v Banskej Štiavnici. |
- | Dvaja vzdelaní, rozhľadení, scestovaní ľudia prichádzajú na jeseň roku 1938 do Zlatého mesta - Banskej Štiavnice. On, štiavnický rodák Edmund Gwerk, vynikajúci maliar, budhista i komunista. V umení je preňho najzaujímavejší duchovný a sociálny rozmer. Ona, jedna z prvých literárnych vedkýň na Slovensku, bratislavská Židovka Alžbeta Goellnerová, oddaná masarykovským ideálom demokratickej spoločnosti. Práve vydala knihu o emancipácii ženy, je nakrátko ostrihaná, zapálená turistka v „pohorkách“, opúšťa svoju kariéru literárnej vedkyne v hlavnom meste a stáva sa stredoškolskou profesorkou v banskoštiavnickom gymnáziu. | + | Dvaja vzdelaní, rozhľadení, scestovaní ľudia prichádzajú na jeseň roku 1938 do Zlatého mesta - Banskej Štiavnice. On, štiavnický rodák Edmund Gwerk, vynikajúci maliar, budhista i komunista. V umení je preňho najzaujímavejší duchovný a sociálny rozmer. Ona, jedna z prvých literárnych vedkýň na Slovensku, doktorka a čerstvá docentka Alžbeta Goellnerová, oddaná masarykovským ideálom demokratickej spoločnosti. Práve vydala knihu o emancipácii ženy, je nakrátko ostrihaná, zapálená turistka v „pohorkách“, opúšťa svoju kariéru literárnej vedkyne v hlavnom meste a stáva sa stredoškolskou profesorkou v banskoštiavnickom gymnáziu. |
Po potlačení Slovenského národného povstania, do ktorého sa obaja zapojili, je všetko inak. Ona v decembri 1944 skončila v masovom hrobe v v Kremničke. On sa po vojne stáva komunistickým funkcionárom, predsedom Miestneho národného výboru. | Po potlačení Slovenského národného povstania, do ktorého sa obaja zapojili, je všetko inak. Ona v decembri 1944 skončila v masovom hrobe v v Kremničke. On sa po vojne stáva komunistickým funkcionárom, predsedom Miestneho národného výboru. | ||
Line 9: | Line 9: | ||
Súčasťou filmu budú hrané dialógy manželskej dvojice, ktoré dokážu emocionálne priblížiť dynamický vzťah týchto neobyčajných ľudí. Dialógy hraných scén budú vychádzať z vzájomnej korešpondencie, Gwerkových denníkov a publikácií Alžbety Giellnerovej-Gwerkovej. | Súčasťou filmu budú hrané dialógy manželskej dvojice, ktoré dokážu emocionálne priblížiť dynamický vzťah týchto neobyčajných ľudí. Dialógy hraných scén budú vychádzať z vzájomnej korešpondencie, Gwerkových denníkov a publikácií Alžbety Giellnerovej-Gwerkovej. | ||
- | Vizuálny koncept filmu budú vytvárať dialógy motívov z Gwerkových obrazov z banskoštiavnických exteriérov a interiérov a vizuality súčasnej podoby Štiavnice. | + | Vizuálny koncept filmu budú vytvárať dialógy motívov z Gwerkových obrazov z banskoštiavnických exteriérov a interiérov a súčasnej podoby Štiavnice. |
{{:projekty:dsc_2989.jpg?600|}} | {{:projekty:dsc_2989.jpg?600|}} | ||
Vývoj projektu podporil [[http://avf.sk/home.aspx|Audiovizuálny fond]] a [[http://www.banskastiavnica.sk|Mesto Banská Štiavnica]]. | Vývoj projektu podporil [[http://avf.sk/home.aspx|Audiovizuálny fond]] a [[http://www.banskastiavnica.sk|Mesto Banská Štiavnica]]. | ||
+ | |||
+ | Nakrúcanie v Banskej Štiavnici, jún 2020 | ||
+ | |||
+ | {{:projekty:dsc_4347.jpg?200|}} {{:projekty:dsc_4417.jpg?200|}} | ||